sobota, 24. december 2016

Božično-novoletno...s klasiko

   Leto se počasi izteka in vsepovsod se odvijajo taki in drugačni prednovoletni, praznični, Božični ....koncerti. V tem prednovoletnem času sem se udeležila dveh. Prvi je bil Predbožični koncert Slovenske filharmonije v Festivalni dvorani na Bledu na katerega me je povabila Katja. Resnično sem se veselila in bilo je nepozabno. Orkester in zbor Slovenske filharmonije sta vrhunsko izvedla dela Bacha, Handela, Beethovena, Vivaldija ter priredbe (D. Močnik) nekaterih že stoletja znanih božičnih pesmi.
 Solista: tenor Martin Logar in sopranistka Monika Fele sta izredno lepo odpela.
In res sem vesela in hvaležna, da sem to lahko slišala.





  Vendar, to, kar sem slišala danes v avli moje stare osnovne šole v Gorenji vasi, to je bilo pa za dušo in srce, za prste polizat..... Teta Minka me je klicala, če bi šla v Gorenjo vas, ker baje bo nek koncert, ne ve še čisto točno kaj, ampak, zih bo fajn. Ja, seveda grem. Nekaj o eni plehmuski je zasledila. In, da  bodo izvajali valčke. Saj ni važno, grem.




   Šele v šoli sem točno videla za kaj gre, že ko sem dobila program se mi je smejalo..Društvo godbenikov Cerkno je gostovalo z Gala novoletnim koncertom z naslovom V objemu valčkov. In to ne kar enih valčkov, pač pa so izvajali le dela velikega kralja valčkov Johanna Straussa in kralja Slovenske narodno zabavne glasbe Slavka Avsenika. Celoten koncert je bil prijetno obogaten z razlago del in raznimi zanimivimi anekdotami dirigenta Andreja Zupana in njegove žene Nataše Zupan, ki je s svojim čudovitim sopranom zapela dve ariji iz operete Netopir.







Neskončno lep Avsenikov orkestralni  valček Pastirček (solist Tilen Mavri) odigran tako lepo in s takim občutkom...Avsenikova, poleg Golice najbolj poznana Slovenija odkod lepote tvoje, ki jo je odpela ga. Zupan in je pri zadnjem refrenu pozvala dvorano, da je z njo pela. Na platnu predvajan nastop ansambla bratov Avsenik v Hali Tivoli iz leta 1967, ko so Albin Rudan, Vilko Avsenik in Alojz Zupan, oče dirigenta Andreja, odigrali melodijo Veselje kalrinetov.




 In na koncu še tri Straussove polke iz železnega repertoarja vsem znanega vsakoletnega Novoletnega koncerta Dunajske filharmonije, Trič trač polka, Blisk in grom in Na lovu. Izvajali so glasbo dveh, vsaj zame največjih ustvarjalcev glasbe. In združitev obeh v enem koncertu je bilo.....noro, noro dobro.
  Dve uri sta minili kot bi trenil in če ne bi šla, bi zamudila še en čudoviti dogodek v tem decembru.
  Obe z Minko sva res uživali.
  Hvala tetka..    

1 komentar:

  1. Res škoda da nisem vedela za ta koncert,verjamem da sta uživali,jaz pa tudi ob branju tvojega zapisa.

    OdgovoriIzbriši