torek, 23. maj 2023

Po poti filma Cvetje v jeseni - 1.del

50 pomladi filma Cvetje v Jeseni je prireditev, na katero se že kar nekaj časa pripravljamo in eden od spremljajočih dogodkov bo tudi Pohod po poti filma Cvetje v jeseni, ko bomo vse pohodnike in obiskovalce popeljali po nekaterih mestih, kjer so pred petdesetimi leti posneli nekaj najlepših kadrov v filmu.

Film šteje že petdeset pomladi in v tem času se je marsikaj spremenilo, tudi narava in okolica.

Trije smo se podali na predvideni krog, ki ga bomo skupaj s pohodniki prehodili na dan prireditve 15. julija.  Narava, ki je v teh spomladnih barvah res čudovita se nam je danes pokazala v vsej svoji lepoti, z močnim nalivom vred, ki nam je preprečil, da bi dokončali ogled. Zato danes le dve tretinji poti.

Pot, ki se bo na pohodu pričela pred domačijo Jejlar (Presečnikovo domačijo) na Mlaki, smo mi pričeli v Javorjah, ki jih bomo na pohodu komajda obiskali, saj se bomo sprehodili le mimo ene od hiš (Darmutuve) in se mimo nje spustili do enega od prizorišč snemanja Bezeila. Do Bezeila nas je spremljal tudi Mirko, ki te travnike dobro pozna.

Skozi gadovec proti Gabrški gori

albin gadovec

del poti nas je spremljal tudi oče Mirko

Bezeil - domače ledinsko ime za travniški greben, ki se spušča proti Delnicam. Tu je režiser Matjaž Klopčič posnel kar nekaj prizorov, tu so Presečnikovi kosci kosili in Meta jim je prinesla kosilo ter prizor, ko se Janez, ki se odpravlja nazaj v Ljubljano in Meta pri kozolcu poslavljata in si dasta poljub. Na tem mestu je tedaj stal kozolec, ki je kasneje (kot zanimivost) služil za naslovnico na dveh ploščah narodnozabavnih ansamblov, a ga danes ni več.

Ta travnik so kosili (takrat jekosil tudi oče Mirko)

na ta travnik je prišla Meta, ozadje pa je že povsem zaraščeno

Na tem mestu tedaj še ni bilo te poti in tu se je zgodil tisti poljub

To je bila tudi najnižja točka pohoda. Nekaj fotografij spremenjene pokrajine in odpravili smo se naprej. Do drugega - Zamudovega kozolca. Tistega kozolca sicer ni več, a je gospodar postavil novega, na povsem istem mestu, ob poti po kateri so se v filmu vzpenjali k "Mariji na Goro" k maši in je Meta ob povratku Janeza vprašala: "Kaj če biti, kar je napisano na srcu?" in iztrgala listek z lectovega srca, ter ga vrgla na tla.

*tedaj ....

....danes

*tedaj.....

Pot se vzpenja do vasi Dolenčice, kjer se mimo parih hiš podamo skoraj do konca vasi in zagrizemo v breg ter se usmerimo proti cerkvi na Gori. Kolovozna pot, ki se kar dobro vzpenja nas počasi pripelje do ceste, ki iz Javorji pelje proti Blegošu. Še nekaj korakov in smo že na Hlevišah, na naslednji točki snemanja. Tu so vaščani pričakali Skalarja in njegovo ženo, ki sta se vračala domov potem, ko je Skalar odslužil petnajstletno kazen v zaporu zaradi krivega pričanja Kalarja.

*tedaj....

......danes

Počitek, čas za malico in pijačo in že smo se odpravili do naslednje točke, ki je le nekaj deset metrov više. Od tu se nam odpre lep pogled na naš Blegoš, ki pa je danes imel grozeče črno ozadje. Na tem mestu se bomo spomnili prizora kjer Janez sreča Skalarja in ženo, ki utrujena sedita ob poti in občudujeta Blegoš, ki ga Skalar ni videl odkar je moral v zapor.

Mi pa nadaljujemo pot preko lepega zaselka Brinje mimo studenčka z odlično pitno vodo in po kratkem klančku prispemo do Podvrha. Skozi vas in mimo treh krasnih konjev (družinice) gremo naprej v smeri proti Četeni Ravni. Grozeče zavese dežja pa že visijo nad Poljansko dolino.

Brinje

dobra pitna voda

Matikuše

Podvrh

orlica, danes smo jih videli veliko

konjska družinica

podvrh zapuščamo in grozeče oblake za nami (a so nas dohiteli)

V Četeni Ravni smo si ogledali še eno od prizorišč, pri Ožbetovem kozolcu, kjer sta se srečala Janez in Skalarjeva Luca, ki mu  je povedala da: " Tok sem žavostna....tok sem žavostna..." saj ji je mož umrl, da pa: "Tok sem veseva...tok sem veseva...." saj njen Matiče že služi pri Kalarju. Nakako žalostno jesensko prizorišče, saj tudi Janez gre takrat k Meti, da jo zasnubi, a ona mu v naročju umre.  Tu so tudi nas doletele prve debele deževne kaplje, ki pa jim nismo dajali velike brige in smo nadaljevali naš ogled naprej proti Mlaki.

Četena Ravan

prizorišče kjer je Janez srečal Luco

dve radovedni kozici sta nas opazovali

dežniki so bili na koncu premalo

Sredi gozda pa se je dež res dodobra ulil in zaključiti smo morali pohod. Poklicali smo Grega, ki nas je (Hvala, Grega) prišel iskat in nas odpeljal v kočo na Starem vrhu, kjer smo ob čaju in "zdravilčku" prvo polovico ogleda zaklkjučili. Vsi trije Janez, Anica in jaz smo se strinjali, da je trasa res lepa in da drugi del ogleda opravimo takoj, ko bo možno. Saj nas čaka še domačija pri Jejlarju.

Vas pa upam, da smo prepričali že s tem prvim delom, da se nam pridružite 15.julija, ko se bo med pohodom dogajalo še marsikaj zanimivega.