torek, 30. oktober 2018

Praznovanje 200 letnice rojstva Luke Jerana

  16. 10. 2018 je minilo 200 let od rojstva duhovnika, misijonarja, pesnika, pisatelja, časnikarja in dobrotnika Luke Jerana.




  Luka Jeran je bil rojen v Javorjah pri Barbarč. V hiši  moje stare mame, kjer sem preživela kar velik del svojga otroštva. No v hiši, ki je stala na tem mestu pred to novo hišo, ki jo je sezidal moj stari ata. 
 Spomladi mi je Janez Šturm dejal, da bi bilo  dobro če bi za v  knjižnico na prostem, ki so jo uredili otroci malo nad to hišo, napisala par besed o Luku Jeranu. Ko sem začela iskati in  prebirati podatke o njem sem spoznala, da je par besed čisto premalo in da nas je lahko kar malo sram, ker o tem velikem možu, ki je rastel tu v Javorjah ne vemo ničesar. Niti pri verouku se o njem nismo učili nič. Bil je pozabljen in jaz menim, da niti ne samo zaradi političnega sistema, ki je zaničeval in tajil duhovnike. Bil je pozabljen tudi od duhovščine. Kar niti ni čudno, saj se je močno zavzemal za skromnost duhovnega stanu. In je pogosto grajal tudi duhovnike. Pa o tem nebi pisala tukaj. Morda, kdaj kasneje, ko bom imela več podatkov.


Javorje v ospredju Barbarčeva hiša


  Luka Jeran je v svojem času za slovenstvo, za jezik, za narodno zavest storil morda več kot kdo, ki ga dandanes kujejo v zvezde. A bil je preskromen in - kritiki so mu rekli - mračnjak in nazadnjak, ker je obsojal literaturo in poezijo svojih sodobnikov, samo zato ker je želel da mladina odraste v zdrave in močne Slovence. Mnogim dijakom je pomagal, da so lahko študirali. Ustanovil je Ljudsko in dijaško kuhinjo in ne tako, kot so me nekateri novinarji napačno navajali - da je v okviru Ljudske kuhinje ustanovil dijaško kuhinjo. V stari stavbi kjer je bilo strelišče (danes Waldorfska šola) je uredil Ljudsko in dijaško kuhinjo.

 Bil je misijonar, čeprav se mu želja, da bi deloval v misijonih ni uresničila, saj se je moral dvakrat vrniti zaradi bolezni, a je doma s pomočjo svojega časopisa Zgodnja Danica živel svoje misijonsko poslanstvo in pomagal z zbranimi darovi misijonarjem po svetu in dijakom in študentom doma.

 Dodajam slike iz praznovanja v Javorah, ko smo na lepo sončno soboto 20.10.2018 počastili spomin na velikega Luko Jerana. 

 Ob tem dnevu smo v Javorjah izdali knjigico katere namen je, da se predstavi Luka Jerana na najpreprostejši način vsem, ki bi želeli vedeti, kdo je bil. Knjigico lahko dobite v Gostilni Blegoš v Javorjah ali pri meni.

Pred hišo, ki stoji na mestu nekdanje Jeranove rojstne hiše


Kratek program 


Otroci so lepo zapeli  






Preden se je program začel smo skupaj zapeli pesem 
Marija skoz življenje, voditi srečno znaš, 
ki jo je napisal Luka Jeran
 Mami in sestra Erika pa sta zapeli v duetu lepo pesem Moli rožni venec. 


Čudovita nova reljefna slika Luke Jerana. Delo domačega kiparja Jožeta Tavčarja






Maša v Javorski cerkvi




Slavnostni govornik teolog in pedagog dr. Bogdan Dolenc 






Časopis ki ga je 44 let urejal Luka Jeran 


Grob in spomenik na Ljubljanskem Navju, kamor smo nesli cvetje 


Če slučajno koga zanima še kaj več je v tejle knjižici
 (gostilna Blegoš ali pri meni)

Ni komentarjev:

Objavite komentar