nedelja, 11. avgust 2019

Kamniti lovec in Sv. Višarje

Na dopustu v Kr. Gori se je nama z Igorjem za nekaj dni pridružila sestra Ida. Za en dan pa je prišla tudi teta Anica z namenom, da greva na eno zame še nepoznano goro. Sicer sva se z Anico že pogovarjali o Prisojniku, a malo zaradi slabše pripravljenosti, malo pa tudi zato, ker sem želela, da z nama gre tudi Ida, sem že teden prej predlagala Višarje in Kamnitega lovca. Vse smo bile za.

Sv. Višarje

Frenk je Anico pripeljal v Kr. Goro že ob šestih zjutraj in kar takoj smo sedle v Idin avto in se odpeljale do Žabnic. To je še malo naprej od Trbiža, na spodnjo postajo gondole, ki vozi na Višarje. Parkirišče je bilo še skoraj prazno, saj je bila ura še zgodnja in gondola še ni vozila. Me smo zakorakale malo nazaj v smeri od koder smo prišle in se že kar kmalu obrnile desno v smeri proti Višarjam. Najprej smo se vzpenjale po asfaltirani cesti mimo nekakšnega spomenika ali obeležja, ki je opisovalo nebeško pot (Il cammino celeste),  ki pelje od Trsta pa na Sv.Višarije (če sem prav razumela). Po nekaj ovinkih se asfaltna cesta konča in naprej vodi strma, ponekod zelo strma makadamska pot. Nekje od sredine naprej so na vsake nekaj sto metrov postavljene postaje križevega pota, ki so do šeste lepo obnovljene, neprej pa, kakor smo poskušale ugotoviti glede na ostale table, ki so shranjene v kapelicah ob poti, obnova še sledi.

Na izhodišču

Nebeška pot

Strmi klanci

Postaje križevega pota ob poti

Od tu naprej še ni novih

A so lepe slike shranjene v teh kapelicah

Po strmi poti, ki je imela le to prednost, da je ves čas peljala po senčnatih gozdovih, smo po dobri uri in pol prišle na planino, kjer so se pasle krave, ovce, opazile pa smo tudi par osličkov.Pred nami pa so se dvigovale gore in ugotavljale smo, če je katera od njih naš cilj. Kasneje smo videle da nobena od njih.  Po kratki malici smo nadaljevale pot naprej. Kar po smučišču smo prišle do sedla, kjer je bil odcep na levo v smeri Cima del Cacciatore (Kamniti lovec) desna steza pa je vodila na Monte Lussari (Višarije)

Ko smo prišle na planino se je pred nami odprl lep pogled na vrhove

Prijateljici

Nadaljevale smo po smučišču....

....do sedla

Zavile smo levo proti Kamnitemu Lovcu. Od tu naprej pa je bila pot lepa in hoja pravi užitek. Stopile smo na stezo, ki je peljala položno mimo posameznih dreves in med travo, a se je kmalu pričela dvigovati. Ko smo prišle nad gozdno mejo smo pred sabo in rahlo v desni gledale stezo, ki je šla čez melišče. To je bila naša steza po kateri smo prišle na sedlo oz. na rob nekakšne dolinice, ki so jo obkrožale gore in ena med njimi je bila tudi naš cilj – Kamniti lovec. Na dnu te dolinice je še vedno ležala zaplata snega, ki je tam verjetno vse poletje in počaka, da nanjo zapade nov sneg. Me smo po desnem bregu te doline nadaljevale pot do stene. Tu smo se ustavile, odložile palice malo na stran, (da nas počakajo do vrnitve) si nadele čelade in se oprijele jeklenice. Jeklenic ni veliko, kakih petdeset višinskih metrov, je pa zaradi precej obiskovalcev in grušča na nekaterih delih, ki se je tudi nekaj krat sprožil pod nogami neprevidnih planincev, kar priporočljivo imeti čelado na glavi. Nenazadnje smo v visokogorju.

Steza proti Kamnitemu lovcu

Pred vstopom na jeklenice

Tik pod vrhom je bil na skali prelep »poušterček« triglavske rože. Cvetja je bilo vso pot, od kar smo stopile nad gozdno mejo povsod ogromno, raznih zvončic, rman, pelin, vednozeleni kamnokreč,rumeni cvetovi grinta in drobni rumeni cvetki petoprstnika(?), alpska velesa je že odcvetela in kosmato semenje se je kar srebrno svetilo po bregovih. Ponekod je še cvetel rdeči sleč.

Smiljka

Vednozeleni kamnokreč

Triglavska roža

Mnogolična suholetnica (spada med nebinovke)

Pozni cvetek gorske velese

Na vrhu Kamnitega lovca je postavljen križ in zraven zvonček. Seveda smo vse pozvonile, vsaka s svojo željo. Drugih obiskovalcev je bilo presenetljivo veliko, a če imamo v mislih, da je od Višarij, kamor pripelje gondola do vrha le dobro uro hoda ni čudno. Bolj sem bila začudena kako malomarno oblečeni in obuti so bili ti pohodniki. Čelade ni imel nihče. Več pa jih je bilo obutih niti ne v »superge« pač pa v nekaj podobnehga »allstarkam«. Kakor kdo ve in zna.....

Vrh

No kam se vidi

Ida je bila prvič nad 2000 metri in jo je Anica zelo nežno krstila

Tu smo kar dolgo posedele, no sedele nismo veliko saj smo morale pregledati vse naokoli razglede in (predvsem jaz) vse rošce, ki so rasle na vrhu. Razgled je bil malce slabši zaradi meglic, a Jalovec in Mangart sta se lepo pokazala izza megle. Montaž in Viš na drugi strani. Tam na avstrijski strani pa Dobrač in še mnogo meni nepoznanih gora.

Viš in Montaž

Višarje

Mangart in Jalovec

Ida gleda če je kje kak gams

Sledil je spust po jeklenici nazaj pod steno, kjer so nas čakale palice. Ko smo se vralčale, me je presenetilo, koliko ljudi je še šlo proti vrhu. Ves čas smo se jim umikale. Kmalu smo prišle nazaj na sedlo, kejr smo spet stopile na stezo na drugi breg in se povzpele proti Sv.Višarjam. Najprej na še eno sedlo in nato v vas.

Nazaj dol

Prvič sem bila na Višarjah in mala vasica je res slikovita. Ena in edina uličica, ki je dolga vsega dvajset metrov je posejana s stojnicami in trgovinicami, in občutek sem imela kakor, da sem nekje v enem obmorskem mestu. Stopile smo v cerkev, kjer je ravno potekal maša v treh jezikih, ki jo je poleg še dveh  italjanskih duhovnikov vodil nadškof Alojz Vran.

Mestece

Malca

V gondoli

Na kamniti klopici ki obdaja dvorišče cerkve smo konkretneje pomalicale in sevrnile nazaj v mestece po nekaj spominkov. Nato smo se počasi odpravile do gondolske postaje (če se ji tako reče?) kupile karte in se spustile nazaj v dolino, kar je bilo tudi posebno doživetje, saj sem se tako peljala prvič. Spust z gondolo je trajal kar precej dolgo in šele takrat sem se zavedela koliko smo se res dvignile zjutraj, ko smo mlele kamnite klance skozi gozdove.

Lep pohod smo opravile, niti ne prenaporen, čeprav sem nekje na tisti prvi planini imela kar pošteno krizo, ki je bila verjetno predvsem posledica tiste dolgočasne in nerazgledne skoraj dve uri trajajoče hoje po strmi poti. Takrat sem imela že nekaj načrtov v glavi, med drugim tudi tega da grem kat direkt na Višarje in tam počakam Ido in Anico, ki naj kar sami gresta na Lovca. K sreči pa mi trma ni dala, da bi popustila in res sem vesela, da sem nadaljevala pot, ki je v drugem delu res lepa in o kakšni krizi ni bilo več sledu.

Ko smo se vrnile v Kranjsko goro je prišel Frenk po Anico. Igor pa se je tudi že vrnil z Vršiča kamor je šel s kolesom in skupaj smo odšli še na pico in tako zaključili dan.